« Home | стара чуденка » | the thunder » | когато никой не гледа » | открих сезона на балкона » | ода за рождените дни » | сънувах виена » | but as long as you love me so » | пред-коледно » | growing up » | zzz » 

неделя, март 01, 2009 

глупчо


за да ме виждаш по-добре

Понякога съм ужасно глупава (или само ужасна). Въздъх, така си е. И това изпъква още по-силно, когато се сравнявам с друг, много по-добър от мен. Предполагам, че е нормално - все да гледаш нагоре, да се учиш от хората около теб, да търсиш начини да подобриш себе си, дрън-дрън. Обаче понякога е доста болезнено.

С моя мил музикант сме заедно вече почти година, познаваме се много добре, но често има моменти, когато наистина, ама наистина не мога да повярвам, че той съществува! Наричам го моята малка измислица. Той се смее, смея се и аз, но наистина го мисля - "Престани да се преструваш на истински!", повишавам тон малко ядосано. (Това също намира за смешно.)

И не става дума за това, че сме създадени един за друг и той е принцът от приказките и така нататък. Той не прилича на истински сам по себе си. Честно, възхитителен е - как може винаги да постъпва и мисли правилно? Не правилно, ако той е центърът на света, а правилно, ако светът е едно цяло. Той се грижи всичко да си е на мястото, никой да не се чувства зле, нещата да следват естествения си ход, да няма насилие в отношенията, а да има мир (ама истински).

И най-възхитителното е, че това не са някакви външно наложени правила или нещо подобно; той не е чел духовни писания, не се е прекроявал хиляди пъти само и само за да влезе в описание, което никой не знае дали всъщност разбираме правилно.
Той просто си е такъв.

Прилича на същество, слязло от някъде да види какво правим и дали може да помогне с нещо. Но не с активно помагане, защото то май не работи и в един момент става ужасно досадно. Не, съвсем безшумно прави всичко тази мила измислица. Без да ми показва, ми показва света такъв, какъвто трябва да бъде.

На мен все още често ми се налага да слагам онази шапка от снимката горе. Направих я една вечер за оправдание и извинение. Оттогава, когато съм ужасно глупава (или само ужасна), я слагам, гушкам се в него и обещавам, че и аз ще порастна.

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Bulgaria License.