« Home | google video » | децата говорят » | идеите » | Защо? » | Кевин Картър » | Днес е пролет. » | зимата рисува » | среднощното четене и аз » | Слънчице! » | за гумичките и хората » 

вторник, март 07, 2006 

пътят на еволюцията

Светли отново откри пред мен нови хоризонти.

Разказа ми как преди Индия е била част от Африка и в продължение на милиони години е "пътувала" към Азия. И в резултат на присъединяването й, са се образували Хималаите, които всъщност са морското дъно. И че сега, на хиляди метри надморска височина, има пясък, рапани, мидички и други такива.

После ми разказа защо в Австралия и Мадагаскар има толкова странни животни.
Пътят на еволюцията е един, обясни ми той, животните от някои територии са се забавили, защото са нямали такова богатство на природни ресурси, голяма територия и връзки с други видове. Затова птицечовката е толкова изостанала - тя е земноводно и бозайник едновременно, затова има странни животни като кивито, защото са изостанали с еволюцията.

Стана ми толкова хубаво, щом има само един път на еволюцията, както и един път на истината, значи наистина всички все някога ще го извървят. :-)
В думите му открих нещо, което той далеч нямаше предвид, но също е абсолютно вярно.

Разказа ми и още неща, как преди около два месеца американски учени направили експедиция из джунглите на Индонезия и са открили какви ли не нови видове птици, жаби, пеперуди, палми...
"Райската градина", "изгубеният свят" - все гръмки фрази, но как ли иначе би могло да се опише това, което са намерили. "По тези места няма нито едно шосе, никакви признаци на цивилизация. Дори местните никога не са били тук", обясняват учните.

За още информация и снимки на новите видове - National Geographic, разбира се.

Е, да покажа и аз нещо - дървесното кенгуру, на което със Светли се смяхме цяла вечер. Толкова е нелепо! :-)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 2.5 Bulgaria License.